Dersin Adı | Uygarlık Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTV 112 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Uygarlık Tarihi dersinin temel amacı, prehistorik çağlardan itibaren insanlık tarihindeki ekonomik, toplumsal, kültürel ve siyasi oluşumları ele almak, İlk Çağ uygarlıklarından örneklerle uygarlık tarihinin önemli gelişmelerini irdelemek ve öğrencilerin, karşılaştırmalı bir yaklaşımla modern dünyanın ekonomik ve sosyo-kültürel dinamiklerini anlamalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders prehistorik dönemlerden Ortaçağ’ın başlangıcına kadar olan dönemi ele almaktadır. Bu süreç içinde uygarlık tarihine damgasını vurmuş, ekonomik, toplumsal, siyasal, kültürel ve dinsel oluşumları ve bu alanlardaki temel gelişmeleri içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve ders programının tartışılması | |
2 | Uygarlık, Medeniyet ve Kültür kavramlarının aktarılması | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
3 | Uygarlık ve Barbarlığı anlamak | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
4 | Tarih öncesi çağlar (Paleolitik ve Neolitik dönemde yerleşik düzen ve iletişim kavramlarının aktarılması) | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
5 | Mezopotamya’da yaşamış uygarlıklar ve iletişim süreçleri | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
6 | Mısır Uygarlığı | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
7 | Anadolu Uygarlıkları ve İletişim Süreçleri | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yunan Uygarlığı | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
10 | Antik Yunanda Mitoloji ve Helenistik dönem | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
11 | Roma Uygarlığı | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
12 | Erken Ortaçağ ve Hristiyanlığın Doğuşu | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
13 | Bizans Uygarlığı - Öğrenci sunumları | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. ISBN: 9786054183623 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 6 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 84 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır | |||||
13 | Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest